Tillbaka till toppen

Nordens största marknadsplats

Leveranser nära dig

Hos oss kan alla göra en bra deal

Trygg ehandel sedan 1999

Marknadsföring - Vetenskap och praktik

(0)
Skriv en recension

Bok

Anders Parment, Charlotte Norrman, Christina Öberg, Per Frankelius

564 kr
  • Beräknad leveranstid Snabb leverans
    6-10 arbetsdagar
  • Säljs och skickas av Adlibris

Bevaka produktens pris

  • Ekonomi
  • Bok
  • Häftad
  • Swedish
  • Anders Parment, Charlotte Norrman, Christina Öberg, Per Frankelius
Marknadsföring har alltid spelat en stor roll i samhället. Men spelplanen har förändrats och i dag har marknadsföring fått en delvis ny innebörd. Det har tillkommit nya dimensioner, såsom ekologisk och social hållbarhet, som företag måste förhålla sig till. Den här boken innehåller inte bara grund­stenarna i ämnet, utan även nya teorier och handfasta verktyg. Resonemangen förklaras och fördjupas genomgående med exempel och praktikfall.Boken genomsyras av kritisk analys. Författarna poängterar att marknadsföring framför allt handlar om att fördjupa förståelsen för kunder, användare och annat som påverkar marknaden. Vilket problem har kunden egentligen, det vill säga vilken nytta borde företaget skapa? Hur ser konkurrenternas lösningar ut? Vilka faktorer påverkar kundens preferenser och köpkraft? Genom att svara på sådana frågor kan man framgångsrikt välja väg för hur produktkonceptet bör designas och hur företaget ska kommunicera och interagera med sin omvärld.
Genre:
Ekonomi
Format:
Bok
EAN:
9789144105277
Publisher:
Studentlitteratur AB
Bindning:
Häftad
Språk:
Swedish
ISBN:
9789144105277
Läromedel:
0
Storlek:
619
Författare:
Anders Parment
Charlotte Norrman
Christina Öberg
Per Frankelius

0.0

Baserat på  0 recensioner

Visa fler recensioner (-5)

Se även

Vi har just nu stängt chatten men maila oss gärna istället Vi försöker besvara alla mail inom 24 h och du kontaktar oss via mail här.