Writing for Visual Media

(Häftad)

Writing for Visual Media
Tipsa en vän
599 kr
Spara i ny önskelista
Du måste välja en storlek innan du kan lägga varan i varukorgen.

Beräknad leveranstid:  3-8 arbetsdagar

Frakt: fr. 0 kr

Säljs av Adlibris 4,1 / 5 med 22588 betyg.

Totalbetyg 4,1 / 5
Leveranstid 3,9 / 5
Emballeringskvalitet 4,3 / 5
Mer från Adlibris Adlibris är en samarbetspartner på CDON Marketplace. Betyg lämnas av kunder som har handlat hos Adlibris, och bedöms på leveranshastighet samt hur väl varan var paketerad.
Bli medlem i CDON+ och köp denna produkt fraktfritt
This updated edition of Writing for Visual Media will enable you to understand the nature of visual writing that lies behind the content of all visual media. This unique kind of writing must communicate to audiences through content producers, since audiences don't read the script. Most media content provides a solution to a communication problem, which the writer must learn to analyze and solve before writing the script.The Fourth Edition strengthens the method for creating content and writing in the correct language and established format for each visual medium, including commercial communication such as ads and PSAs, corporate communications, and training. An extended investigation into dramatic theory and how entertainment narrative works is illustrated by examples and detailed analysis of scenes, scripts and storylines, designed to save writers from typical pitfalls and releasing your creative powers of invention. Writing for Visual Media will help you to develop an improved foundation for understanding interactive media and writing for non-linear content, while gaining the tools to effectively connect with your audience like a professional.Purchase of this book includes access to the companion website, which provides: Sample scripts and video clips of those produced scriptsAn interactive glossary of camera shots, movements, and transitionsStoryboards, scripts, screenplays, and links to industry resourceInstructor materials such as PowerPoint lecture slides, a sample syllabus, and a test bank.Visit the site at www.routledgetextbooks.com/textbooks/9780415815857
Nedan information kommer från CNET, CDON.COM kan inte garantera att denna information är korrekt.
Förlag: Routledge Kategori: Film & Fotografi, Kommunikation & Media
Beräknad leveranstid: 3-8 arbetsdagar Bandtyp: Häftad
ISBN: 9780415815857 Antal sidor: 472
Språk: Engelska
Titel: Writing for Visual Media Författare: Anthony Friedmann
Releasedatum: 2014-04-01 Upplaga:
Serie:
Nedan information kommer från CNET, CDON.COM kan inte garantera att denna information är korrekt.
Antal recensioner: 0 Genomsnittsbetyg: 0
0%
0%
0%
0%
0%

Försäkringsvillkor

  • Reparation eller ersättningsprodukt med motsvarande prestanda.
  • Ersättning för skador som uppstått genom en plötslig och oförutsedd yttre händelse t ex tappskada, krosskada, fukt/vatten, blixtnedslag/åska/överspänning.
  • Ersättning för funktionsfel som inte ersätts av garanti eller reklamationsrätt.
  • För mobiltelefon är självrisken 195 kr vid skada. För övriga produkter gäller försäkringen utan självrisk.

Läs fullständiga försäkringsvillkor

För och efterköpsinformation

}

Tipsa en vän

Delbetala

Denna produkt kan delbetalas med följande alternativ:

  • 260 kr /mån - 3 mån, 0% ränta (95 kr uppläggningsavgift, 29 kr aviavgift)
  • 161 kr /mån - 6 mån, 0% ränta (195 kr uppläggningsavgift, 29 kr aviavgift)
  • 104 kr /mån - 12 mån, 0% ränta (295 kr uppläggningsavgift, 29 kr aviavgift)
  • 62 kr /mån - 36 mån, 9.95% ränta (395 kr uppläggningsavgift, 29 kr aviavgift)

Kostnadsberäkningen inkluderar ej uppläggnings- och aviavgift.

Välj Delbetalning som alternativ i kassan.

Mer information »