216 kr
  • Beräknad leveranstid
    2 - 4 arbetsdagar (Vid val av prioriterad leverans)

• Musik övrigt
  • Inbunden
  • Anders Roos, Jan-Owe Wikström
En av de absolut mest välgjorda och genomarbetade svenska musikbiografier som skrivits. Det märks att Jan-Owe Wikström verkligen kan sitt ämne och att såväl han som Anders Roos vars bilder verkligen är fantastiskt fina har haft bandets förtroende. Som läsare släpps man väldigt, väldigt nära inpå. Upplägget är genialiskt. På ett imponerande sätt vävs nedslag från sommarens turnéäventyr samman med berättelsen om GylleneTiders uppgång och fall på 70- och 80-talet []Högsta betyg!Musikindustrin.seGyllene Tider ett stycke svensk musikhistoria och i dag lika blågult som Tre Kronor, knäckebröd, Zlatan och dalahästar.När Anders Herrlin 1985 hoppade av bandet visste han inte vad han egentligen ställde till med. 28 år senare hade bortåt en miljon människor sett bandet efter tre återföreningar: 1996, 2004 och 2013. Trots att man slutade existera den där marsdagen 1985.Roadmovieboken "Alla tiders Gyllene Tider", med förord av Per Gessle, är en unik inblick i ett band som gått från tonårshysteri till folkhemsnostalgi till sommareufori och under decennier, från sent 70-tal till i dag, har samlat gammal som ung, hårdrockare som dansbandsälskare, i poppralinernas godisbutik.Jan-Owe Wikström har tillsammans med fotografen Anders Roos följt bandet på Dags att tänka på refrängen-turnén sommaren 2013. En resa i tid och rum, där en vägskylt, en spelplats, ett fik eller en händelse tar oss 2030 år tillbaka i tiden till de hysteriska och roliga ögonblicken, men också de svarta och mörka. Det är även en resa med Gyllene Tider på scenen, men framför allt bakom, i logerna, under inspelningarna och repetitionerna, med fansen. Och inte minst, med crewet, personalen som mixar och bygger och river.Dessutom ger boken personliga porträtt av bandmedlemmarna och deras vardag utanför Gyllene Tider och den kommer närmare hemligheten bakom Per Gessles hitskapande.
Musik övrigt
9789186691608
Roos Tegner