Maria Gustavsdotter

57 kr
    5-9 arbetsdagar

• Diverse, Deckare, thrillers, spänning och skräck, Europa, Historia
  • Pocket
  • Maria Gustavsdotter
Aurora Ekblad, den modiga mamsellen från Uddevalla i Flickan på kyrkogården,är här tillbaka i en ny pusseldeckare. Uppmärksam och känslig förmänniskors avsikter ser hon sammanhangen och bidrar till de bestialiskamordens lösning.Flickan med pappersblommorna är historien som börjar med en flaskaKölnervatten, frestelse och dröm för vilken fattig ung kvinna som helsti tidigt 1800-tal. När en allt annat än hederlig man dyker upp med denväldoftande gåvan blir det starten för en rad händelser som leder rakt in idöden.Kvällen före julafton går Aurora för att hämta de röda och vita pappersblommornasom ska pryda familjen Winborgs julbord. Tillverkningen avdem är den offentliga sysslan hos Mamsell Jonsdotter och hennes flickor? en strid ström av flickor som tillbringar slutet av sina graviditeter hosänglamakerskan innan spädbarnen förs bort. Ovetande korsar Aurora däroch då det händelseförlopp som parfymen satt igång.Maria Gustavsdotter tecknar i Flickan med pappersblommorna en spänningsfylldhistoria, en riktig bladvändare i brott och straff. Författaren gerockså en gripande bild av ett Sverige där de fattiga är fattiga bortom alltförstånd, medan småstadens välbärgade lever gott. Gränserna är strikta ochden som överträder dem är stämplad för resten av sitt liv.Huvudpersonen är skickligt gestaltad ? Aurora är en sympatisk ungkvinna som läsaren gärna tillbringar några behagliga timmar tillsammansmed och med saknad lämnar när boken är slut.
Diverse
Deckare, thrillers, spänning och skräck
Europa