(0)

Pia Vingestråhle

134 kr
    5-9 arbetsdagar

• Ekonomi
  • Pia Vingestråhle
Recension:Bästa ledarskapstipset:Här vimlar av kloka råd så det är svårt att välja. Ett gott råd handlar om den makt du får som chef. Du är den som sätter lönen, håller utvecklingssamtal och är ytterst ansvarig. Därför finns det ingen anledning att försöka att bevisa att du är chef och att det är du som bestämmer. Alla vet det. Lägg i stället ditt fokus på att hitta nyckeln till varje medarbetare så att du kan leda människor väl.Bästa citatet:”Ge alltid människor en chans att lyckas. Ge dem förtroende. Dina medarbetare är vuxna människor. De kan ta eget ansvar. Utgå alltid från det till dess att motsatsen är bevisad”.Bästa med boken:Överskådlig, lätt att ta till sig. Varje råd ligger insorterat i bokstavsordning, under bokstaven M till exempel, ligger ett stycke om mod och så vidare. Fungerar utmärkt som en uppslagsbok och som inspirationsbok.Ur recension av Vision. Se länk: https://vision.se/Yrken/Chef/chefen-i-fokus/arkiv/2016/september/fran-zombie-till-superchef/--------------------Denna bok lyfter fram praktiskt ledarskap A – Ö och ledarskapets paradoxer. Det är en lättläst bok som summerar grunderna i ”Framtidens ledarskap” på ett enkelt och överskådligt sätt.Boken beskriver hur man i rollen som chef kan gå från att vara styrd utifrån omgivningens krav och istället börja skapa ett bra ledarskap där man leder människor väl samtidigt som man själv trivs och mår bra i rollen som chef.Från Zombie till Superchef är en bok som kan läsas från pärm till pärm - alternativt användas som uppslagsbok eller inspirationsbok.Pia Vingestråhle är civilekonom med mer än 25 års erfarenhet inom chef- och ledarskap. Pia är utbildad coach och arbetar som ledarskapskonsult och med förändring/verksamhetsutveckling. Hon är även en uppskattad föreläsare och författare till böckerna "Framtidens ledarskap" och "Jag vill ha en bättre chef - Nu!"
Ekonomi
9789198162837
Forzum Förlag