The Lovely Bones

DVD - Svenskt omslag

The Lovely Bones
Tipsa en vän
79 kr
Spara i ny önskelista
Du måste välja en storlek innan du kan lägga varan i varukorgen.

Beräknad leveranstid:  från 1 arbetsdag

Säljs av CDON.COM

Denna produkt tillhör och levereras av CDON.COM.
"

Från den Oscar®-belönade* regissören Peter Jackson kommer den RONAN fantastiska berättelsen om en flickas liv och allt som följer därefter. När den 14-åriga Susie Salmon blir mördad lämnar hon ett oavslutat liv efter sig. Nu befinner hon sig på en märklig men vacker plats mellan liv och död där hon måste hjälpa sin far att få fast hennes mördare och skydda sin familj innan hon äntligen kan gå vidare. Detta är en film fylld av hisnande spänning, hopp och kärlekens helande kraft.

"
Nedan information kommer från CNET, CDON.COM kan inte garantera att denna information är korrekt.
Ljud: Dolby Digital 5.1 Bild: 16:9 Widescreen, Widescreen (2.35:1), Anamorfisk
Språk: Engelska Längd (min): 130
Text: Danska, Holländska, Engelska, Finska, Norska, Svenska Beräknad leveranstid: från 1 arbetsdag
Kategori: Drama, Thriller Releasedatum: 2010-08-04
Originaltitel: The Lovely Bones Region: 2 (Europa)
Regissör: Peter Jackson Åldersgräns: 15 år
Inspelningsår: 2009
Skådespelare: Rachel Weisz, Mark Wahlberg, Saoirse Ronan, Stanley Tucci, Susan Sarandon, Michael Imperioli, Amanda Michalka, Rose Mciver, Carolyn Dando Extramaterial:
Nedan information kommer från CNET, CDON.COM kan inte garantera att denna information är korrekt.
Antal recensioner: 9 Genomsnittsbetyg: 3
11%
33%
11%
33%
11%

Mest hjälpsamma positiva recension

Eva

Helheten är en Underbart bra film. Skådespelarna, Historien, tekniken, de realistiska tankarna kring sitt barns försvinnande. En fruktansvärt sorglig film som får Titanic att framstå som lam. Filmen kan även leda till hejdlösa gråtattacker som slutar i att du måste pausa filmen för att du måste lugna ner dig en smula. / Evas dotter

Vs.

Mest hjälpsamma kritiska recension

Tommy

Sussie Salmon berättar sin historia. Hon befinner sig i gränslandet mellan levande och död, mellan himmel och helvete, mellan verklighet och fantasi, ett slags Limbo om man så vill. Hon mördades vid fjorton års ålder och hur hon ser sina nära och kära kämpa med hennes försvinnande. Hon ser hur tiden går och hur några kämpar med att gå vidare efter den svåra tragedin. Några få lyckas mer än andra och hon märker att även pojken som hon inte trodde lade märke till henne faktiskt har svårt att släppa hennes minne. Men värst är det för familjen, för pappan som vägrar acceptera att hon är död, och för mamman som till sist måste fly hemmet för att konfrontera sina innersta tankar och gå vidare.

Sällan har väl benämningen ambivalent varit ett så korrekt epitet på en film som här. För är det något filmen är så är det ojämn! Och inte bara det, jag får inte riktigt grepp om den. Man skulle kunna hävda att det emellanåt handlar om en saga för en mycket ung publik, för att i nästa ögonblick vilja barnförbjuda den vuxna problematiken med ett barns försvinnande. För det handlar förstås i mångt och mycket om att kunna sätta sig in i situationen att förlora ett barn. Vem kan egentligen göra det? Jag är då inte alls avundsjuk på dem som har den erfarenheten!

Hur som helst tycker jag att denna problematisering fungerar ganska bra. Mindre bra är den konstrast med vilken de olika världarna visualiseras. Den fantasivärld, som vi kan kalla för Limbo, där Sussie befinner sig är visserligen magnifik och makalös men passar inte riktigt in i produktionen. Det bidrar till ambivalensen och förvirringen över vad man egentligen ville göra. Ofta känns det som om hela filmen och handlingen egentligen bara är en ursäkt för att kulla göra så drömlika sekvenser som möjligt. För som jag tidigare var inne på så ser dessa sekvenser mycket bra ut, det är inte kvaliteten som är problemet utan att betraktandet blir så pass ojämnt. Ska man drista sig till att dra paralleller skulle jag vilja nämna Heavenly Creatures, som jag för övrigt anser vara Peter Jacksons bästa film, men till skillnad från den så passar inte fantasielementen in här.

Ämnet som berättas är förstås allvarsamt, inte bara att ett barn försvinner, eller mördas som vi – publiken, känner till, utan själva seriemördardelen. För filmens mördare gestaltas mycket bra, hans företagsamhet, tålamod och kallsinnighet får det faktiskt att krypa lite längs ryggraden. Problemet blir åter igen att man väljer att blanda så här allvarsamma ämnen med en så ”barnslig” approach som man gör i Sussis fantasivärld.

Det saknas också en nerv i filmen som gör att man behåller intresset. Det räcker inte med att det ser visuellt överlägset ut, det trodde jag Peter jackson hade lärt sig vid det här laget. Inledningen är det inget fel på och efter några minuter förstod jag inte hur någon kunde tycka illa om den här filmen, för läser man på lite har den fått ett ganska svalt mottagande på sina håll. Efter ytterligare någon halvtimme eller så, när man börjar skruva på sig, förstår man dock allt mer anledningen till det svala mottagandet. Det är form på bekostnad av innehåll, yta – mycket yta, men Peter Jacksons sämsta film. Tyvärr!

Tommy Söderberg
www.fanatiskfilm.se

Betyg: 2,5/10

Rätt förvirrande och med många onödiga scener, men Peter Jackson är ett geni och filmen har otroligt begåvade skådespelare.

Flickan från ovan handlar om mordet på Susie Salmon och som alltid när det handlar om våld mot barn så är detta förstås en mycket obehaglig och gripande film. Vi får både följa Susies familj och hur de hanterar sorgen och ovissheten och så även Susie i mellanvärlden, the inbetween. Alla har olika sätt för att bearbeta och gå vidare och det är även spännande att följa mördaren som vi tidigt i berättelsen får reda på vem det är.

Bitarna från mellanvärlden kan te sig lite flummiga men det är relativt korta stunder och dessutom väldigt snyggt gjort så överlag är det en mycket bra film som jag kan rekommendera alla.

Helt värdelös film. Syltig, ostig, smörig.

Mäster-Tommy har redan skrivt en låååång recension och jag underteckar på den om jag skulle göra en almän recension.

Såg denna med några andra som tyckte den var ok, men för mig berörde den mer.

Susies berättarröst gjorde mig helt tagen..faktiskt en av de bättre filmer jag sett.

Peter Jackson är antagligen en av tidernas bästa regissörer.
Hans senaste Flickan Från Ovan är riktigt bra, men inte hans bästa.
Skådespelarna är riktigt bra, men tyvärr tappar Jackson kontrollen vid flera tillfällen i filmen.
Trots detta är det en riktigt bra film men är inte i samma klass som Sagan Om Ringen trilogin, tyvärr.

Blev besviken på filmen. Mördaren är det bästa i filmen, han skildras suveränt (han som fick mig att ge filmen det extra poänget). Men jag tröttnade tyvärr på resten, speciellt den drömska efter-världen. Rekommenderar att ni läser boken istället för den är riktigt bra.

Helheten är en Underbart bra film. Skådespelarna, Historien, tekniken, de realistiska tankarna kring sitt barns försvinnande. En fruktansvärt sorglig film som får Titanic att framstå som lam. Filmen kan även leda till hejdlösa gråtattacker som slutar i att du måste pausa filmen för att du måste lugna ner dig en smula. / Evas dotter

Sussie Salmon berättar sin historia. Hon befinner sig i gränslandet mellan levande och död, mellan himmel och helvete, mellan verklighet och fantasi, ett slags Limbo om man så vill. Hon mördades vid fjorton års ålder och hur hon ser sina nära och kära kämpa med hennes försvinnande. Hon ser hur tiden går och hur några kämpar med att gå vidare efter den svåra tragedin. Några få lyckas mer än andra och hon märker att även pojken som hon inte trodde lade märke till henne faktiskt har svårt att släppa hennes minne. Men värst är det för familjen, för pappan som vägrar acceptera att hon är död, och för mamman som till sist måste fly hemmet för att konfrontera sina innersta tankar och gå vidare.

Sällan har väl benämningen ambivalent varit ett så korrekt epitet på en film som här. För är det något filmen är så är det ojämn! Och inte bara det, jag får inte riktigt grepp om den. Man skulle kunna hävda att det emellanåt handlar om en saga för en mycket ung publik, för att i nästa ögonblick vilja barnförbjuda den vuxna problematiken med ett barns försvinnande. För det handlar förstås i mångt och mycket om att kunna sätta sig in i situationen att förlora ett barn. Vem kan egentligen göra det? Jag är då inte alls avundsjuk på dem som har den erfarenheten!

Hur som helst tycker jag att denna problematisering fungerar ganska bra. Mindre bra är den konstrast med vilken de olika världarna visualiseras. Den fantasivärld, som vi kan kalla för Limbo, där Sussie befinner sig är visserligen magnifik och makalös men passar inte riktigt in i produktionen. Det bidrar till ambivalensen och förvirringen över vad man egentligen ville göra. Ofta känns det som om hela filmen och handlingen egentligen bara är en ursäkt för att kulla göra så drömlika sekvenser som möjligt. För som jag tidigare var inne på så ser dessa sekvenser mycket bra ut, det är inte kvaliteten som är problemet utan att betraktandet blir så pass ojämnt. Ska man drista sig till att dra paralleller skulle jag vilja nämna Heavenly Creatures, som jag för övrigt anser vara Peter Jacksons bästa film, men till skillnad från den så passar inte fantasielementen in här.

Ämnet som berättas är förstås allvarsamt, inte bara att ett barn försvinner, eller mördas som vi – publiken, känner till, utan själva seriemördardelen. För filmens mördare gestaltas mycket bra, hans företagsamhet, tålamod och kallsinnighet får det faktiskt att krypa lite längs ryggraden. Problemet blir åter igen att man väljer att blanda så här allvarsamma ämnen med en så ”barnslig” approach som man gör i Sussis fantasivärld.

Det saknas också en nerv i filmen som gör att man behåller intresset. Det räcker inte med att det ser visuellt överlägset ut, det trodde jag Peter jackson hade lärt sig vid det här laget. Inledningen är det inget fel på och efter några minuter förstod jag inte hur någon kunde tycka illa om den här filmen, för läser man på lite har den fått ett ganska svalt mottagande på sina håll. Efter ytterligare någon halvtimme eller så, när man börjar skruva på sig, förstår man dock allt mer anledningen till det svala mottagandet. Det är form på bekostnad av innehåll, yta – mycket yta, men Peter Jacksons sämsta film. Tyvärr!

Tommy Söderberg
www.fanatiskfilm.se

en väldigt gripande film. Inte jättebra men får en att stanna kvar i filmen för att man så gärna vill veta om den skyldige får sitt straff. Dock gillar jag inte slutet, orättvist slut, men man kan väl inte få allt!

Försäkringsvillkor

  • Reparation eller ersättningsprodukt med motsvarande prestanda.
  • Ersättning för skador som uppstått genom en plötslig och oförutsedd yttre händelse t ex tappskada, krosskada, fukt/vatten, blixtnedslag/åska/överspänning.
  • Ersättning för funktionsfel som inte ersätts av garanti eller reklamationsrätt.
  • För mobiltelefon är självrisken 195 kr vid skada. För övriga produkter gäller försäkringen utan självrisk.

Läs fullständiga försäkringsvillkor

För och efterköpsinformation

}

Tipsa en vän

Delbetala

Denna produkt kan delbetalas med följande alternativ:

  • 87 kr /mån - 3 mån, 0% ränta (95 kr uppläggningsavgift, 29 kr aviavgift)
  • 75 kr /mån - 6 mån, 0% ränta (195 kr uppläggningsavgift, 29 kr aviavgift)
  • 60 kr /mån - 12 mån, 0% ränta (295 kr uppläggningsavgift, 29 kr aviavgift)
  • 43 kr /mån - 36 mån, 9.95% ränta (395 kr uppläggningsavgift, 29 kr aviavgift)

Kostnadsberäkningen inkluderar ej uppläggnings- och aviavgift.

Välj Delbetalning som alternativ i kassan.

Mer information »