Goda råd inför julhandeln

  Sista beställningsdag för leverans innan julafton är 21 december kl 10:00. Observera att detta endast gäller lagervaror med julklappssymbol. För norra Sverige med postnummer som börjar på 62, 77-98 är sista beställningsdag 19 december kl. 12:30. För övriga varor kan vi inte garantera leverans innan jul. Beställer du produkter med olika lång leveranstid kommer vi att dela upp din order och skicka dem med julklappssymbol först, du betalar givetvis bara för en frakt.

Kommer min beställning innan jul?

Vi garanterar leverans innan jul för de varor som är märkta med julklappssymbol, förutsatt att du beställer innan sista beställningsdatum. Lagerhållna varor har en leveranstid på 1-5 arbetsdagar. Anges en längre leveranstid avser det en beställningsvara som beställs hos leverantör när din order registreras. Då gäller den leveranstid som anges på produktsidan.

Mitt paket har inte kommit fram inom utsatt leveranstid, vad gör jag?

Posten har som mest att göra innan jul. Vi vill givetvis göra allt vi kan för att hjälpa dig om din försändelse blivit försenad, men vi ber dig att vänta ytterligare 1-2 dagar innan du kontaktar oss angående ditt paket – försändelsen dyker i de allra flesta fall upp under dessa dagar. Om ditt spårningsnummer visar att din beställning finns hos ditt postombud kan du hämta ut försändelsen även utan avisering, genom att uppvisa spårningsnumret tillsammans med din legitimation. Observera att bud måste visa både sin egen och mottagarens legitimation för att kunna hämta ut paketet.

Hur länge gäller min returrätt på köpta julklappar?

Returrätten för julklappar gäller till och med den 18 januari 2019. Gäller beställningar gjorda från och med den 22 november 2018.
Spara retur- och följesedeln som finns i ditt paket vid leverans till dess att julklappen är överlämnad, för att en eventuell retur ska gå så smidigt som möjligt. Kontakta alltid kundservice innan du returnerar en vara.

Obs! För att returen ska godkännas måste produkten vara oanvänd och oöppnad. Finns en plombering måste denna vara obruten.

Hur skickar jag en order som gåva/hur ändrar jag adress?

Om du önskar skicka din order till en alternativ adress gör du detta genom att följa instruktionerna nedan.

  1. Logga in på ditt kundkonto hos CDON.COM, om du inte redan har ett kan du göra det via denna länken https://cdon.se/customer/register.
  2. Lägg produkterna du önskar beställa i varukorgen och gå därefter till kassan.
  3. Välj därefter  "Annan leveransadress" under Adress och fyll därefter i adressen du önskar skicka till (Endast möjligt vid kortbetalning)..

Vi har tyvärr inte möjlighet att slå in julklappar i julklappspapper på vårt lager.

Vad gör jag om adressen inte stämmer?

Om du på din orderbekräftelse upptäcker att din adress är felaktig, börja alltid med att omedelbart uppdatera adressen på Mina sidor. Kontakta sedan vår kundservice för att få en bekräftelse på uppdateringen.

I det fall du beställer via snabbkassan, det vill säga med hjälp av ditt personnummer, skickas alltid försändelsen till din folkbokföringsadress.

Hur ser jag status för min order?

Översikt, status och spårningsnummer för din order ser du enkelt på Mina sidor. Vi har även ett självhjälpsystem på vår kundservicesida där du kan få vanliga frågor besvarade automatiskt.

Varför levereras min order i flera olika paket?

Vi har flera olika lager och samarbetspartners, och för att minimera leveranstiden kan din order delas upp i flera olika delleveranser även om alla produkter finns i lager. 
Du betalar naturligtvis endast en fraktavgift per order oavsett antal delleveranser.

Hur returnerar jag en produkt?

Kontakta alltid kundservice innan du skickar en retur för att vara säker på att du får rätt returinstruktioner. Du returnerar med hjälp av den retursedel som fanns i paketet vid leverans. Glöm inte att bifoga en kopia av din följesedel, så att vi vet att returen kommer från dig. Så snart returen är mottagen och godkänd skickar vi en bekräftelse på detta till din registrerade e-postadress. Obs! För att returen ska godkännas måste produkten vara oanvänd och oöppnad. Finns en plombering måste denna vara obruten.

Har du frågor kring din retur är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Hur gör jag om jag vill byta en produkt?

Ett byte hanteras enligt returrätten. Du skickar tillbaka produkten som du vill returnera genom att följa de returinstruktioner som finns på baksidan av följesedeln och registrerar sedan själv en ny order på den produkt du önskar byta till, via vår hemsida. Kontakta alltid kundservice innan du returnerar en vara.

Hur använder jag min värdekod?

Rabattkoden eller presentkortet anger du i kassan. Fältet för värdekoder blir synligt när du loggat in på ditt konto eller angett ditt personnummer i snabbkassan. Tänk på att koden måste anges exakt som du har mottagit den, med stora och små bokstäver.
Kodens värde dras direkt på varornas pris, och syns alltså inte som en egen orderrad på din orderbekräftelse.