Winter Deals väntar – Shoppa nu!

Winter Deals väntar – Shoppa nu!

Fri Frakt över 299kr
Fri Frakt över 299kr
Kundservice
Hållbara affärer : så ökar du företagets konkurrenskraft och lönsamhet

Hållbara affärer : så ökar du företagets konkurrenskraft och lönsamhet

531 kr

531 kr

I lager

Tor, 2 jan - tor, 9 jan


Säker betalning

Öppet köp till och med 7/1-25


Säljs och levereras av

Adlibris


Produktbeskrivning

Hur gör man för att ställa om till ett hållbart företag? Lönar det sig med hållbara affärer? Hur har andra företag gjort? Boken motiverar och vägleder företagens beslutsfattare att utveckla långsiktigt hållbara företag.

Hållbara affärer motiverar och vägleder företagens beslutsfattare att utveckla långsiktigt hållbara företag. Steg för steg visar författarna hur omställningen praktiskt kan genomföras och att hållbart företagande skapar lönsamhet, nya affärsmöjligheter och ökad konkurrenskraft. Vi får dessutom träffa företagsledare från olika branscher som berättar om sitt hållbara arbete, och hur de har slagit hål på myten om att det finns motsättningar mellan lönsamhet och hållbarhet.

Boken är skriven för dig som har inflytande och makt att göra skillnad och som vill dra nytta av de fördelar som ett hållbart företagande innebär. Den vänder sig också till dig som vill vara med och driva på den hållbara utvecklingen på din arbetsplats.

Sagt om boken
"Gunilla Forsmark Karlsson och Gunilla Östberg har lång erfarenhet från företagsledande positioner inom näringslivet. I boken tar de ett brett grepp om hållbarhet; ekologisk, social och ekonomisk. Ekologisk hållbarhet innebär hur företagets verksamhet belastar miljön, t.ex. verksamhetens koldioxidavtryck. Social hållbarhet utgår från de anställdas välbefinnande i företagets hela värdekedja. Ekonomisk hållbarhet innebär att företaget effektivt utnyttjar sina förnybara resurser. Investeringar i hållbarhet kan initialt resultera i att företagets kostnader ökar men är långsiktigt lönsamma då de stärker företagets konkurrenskraft. Lättillgängligt och pedagogiskt presenterar författarna en modell för hur företaget kan ställa om sin verksamhet till en hållbar produktion. I boken finns också många intressanta exempel på företag i olika branscher som ställt om sin verksamhet till en mer hållbar produktion. Målgruppen är främst chefer inom näringslivet som vill driva på en hållbar utveckling på sin arbetsplats." Rolf Retoft, lektör, BTJ-häftet nr 1, 2017.

Om författarna
Gunilla Östberg, konsult i hållbar utveckling, har lång erfarenhet av att från företagsledande roller driva hållbarhetsfrågor ur ett kommersiellt perspektiv och hur man praktiskt ställer om både företag och städer.

Gunilla Forsmark Karlsson är konsult, bloggar och har uppdrag i flera styrelser. Hon verkade i finansbranschen i över 30 år bland annat som vd för Skandiabanken och Länsförsäkringar Fondliv.

Artikel.nr.

a4c0b182-7b8e-49c3-b72e-64306b2e3aa6

Hållbara affärer : så ökar du företagets konkurrenskraft och lönsamhet

531 kr

531 kr

I lager

Tor, 2 jan - tor, 9 jan


Säker betalning

Öppet köp till och med 7/1-25


Säljs och levereras av

Adlibris