229 kr
  • Beräknad leveranstid
    2 - 5 arbetsdagar (Vid val av prioriterad leverans)

• Motion & Hälsa
  • Övrig
  • Torbjörn Åberg

Tro inte för ett ögonblick att alkoholproblem är något som svaga människor utvecklar! Det har visat sig att det snarare är precis tvärt om. Många som har problemet är ofta mycket driftiga, strukturerade, ambitiösa, ordningsamma och viljestarka människor. Skål, ta mig fan! är därför en bok som varken mästrar eller trycker ner läsaren i skoskaven. Den gör precis det motsatta.

På ett strukturerat sätt närmar sig boken vilka vi är som brottas med alkoholen. Den tar fasta på våra styrkor och våra tillgångar men också våra tillkortakommanden, den går på djupet av våra funderingar kring alkohol och även kring livet som stort. På ett relevant, vardagligt och lättsamt språk för den resonemang kring varför annars så karaktärsfasta personer inte lyckas styra sin konsumtion till ett ”normalt drickande”. Läsaren kommer att mötas av en slående igenkänning fylld med många skratt.

”Den borde ha varit den första boken som någonsin skrivits om alkoholproblem”, har flera läsare sagt. En annan berättar: ”Det är som om boken är skriven just för mig och att författaren sett rakt in i mitt inre”.

Torbjörn Åberg arbetar som verksamhetskonsult med IT-inriktning åt större företag i Norden. Med sin debut Skål, ta mig fan! riktar han sig till dem som dricker för mycket men som i övrigt är fungerande människor. Hans expertis baseras både på egna erfarenheter och de tusentals berättelser han hört från andra som upplevt problemet med alkoholens baksida.

Motion & Hälsa
9789175579801
Hoi Förlag AB