Ingår i kampanjen:

Böcker - Fri frakt över 249 kr
  • Historiska romaner
  • Storpocket
  • Diana Gabaldon
Utsedd till bästa bok inom sin genre 2014 av Goodreads 30 000 000 medlemmar.

I den nu klassiska romanen Främlingen gör sjuksköterskan Claire Randall en ofrivillig tidsresa från 1940-talets Storbritannien och hamnar i 1700-talets Skottland. Detta är fortsättningen på berättelsen om Claire, hennes man Jamie Fraser och deras barn och barnbarn, i två tidsplan Jamie lämnar armén och beger sig tillsammans med Claire till Philadelphia, där de flyttar in hos Fergus och Marsali i ett tryckeri. De vill inget hellre än att återvända hem till Fraser's Ridge. En eldsvåda med tragisk utgång får dem att sätta planerna i verket, trots att vintern närmar sig. I Skottland har Brianna fattat beslutet att hon och barnen måste bort därifrån för att komma undan den grupp människor som är ute efter henne. När hon får ett oväntat meddelande från maken Roger är det dags för en ny resa genom tid och rum ... Skugga av svek II tar vid där Skugga av svek I slutar. Det är den briljanta fortsättningen på ett mästerverk som fängslat så många läsare. Över en halv miljon svenskar har hittills läst Diana Gabaldons episka kärlekssaga. De tidigare delarna heter: Främlingen, Slända i bärnsten, Sjöfararna, Trummornas dån, Det flammande korset, Snö och aska, Som ett eko och Skugga av svek I. Outlanderserien ligger till grund för TV-serien Outlander. Den perfekta verklighetsflykten! San Francisco Chronicle En ny halsbrytande, livfull och ack så beroendeframkallande bladvändare av Gabaldon. Library Journal Extremt beroendeframkallande. Toronto Star Ett vidunderligt äventyr, berättat med en röst som tränger in i hjärtat och speglar mänsklighetens själ. CNN Skugga av svek bjuder på all den passion och storslagenhet som fansen av denna historiska fantasyserie förväntar sig vid det här laget. People

Diana Gabaldon är författaren bakom Outlanderserien. Hon är ursprungligen universitetsprofessor i naturvetenskap men har kommit att bli en uppskattad författare med bred repertoar. Hennes Outlanderserie är närmast en egen genre, bäst beskriven som historisk science fiction. Böckerna om den brittiska sjuksköterskan Claire Randall och den skotske klanledaren Jamie Frasier har fått hängivna fans över hela världen. Totalt har hennes böcker sålt i mer än 26 miljoner exemplar.
Historiska romaner
9789187441431
Bookmark Förlag