(0)

Stefan Åberg

111 kr
    9-12 arbetsdagar

• Allmän skönlitteratur
  • Stefan Åberg
Livet rusar fram och för Pontus vars äktenskap sedan många år går på tomgång väntar fyrtioårsdagen om hörnet när familjen glider isär. Han hamnar i en djup depression och frågan är om något som först upplevs som oerhört traumatiskt och fruktansvärt kan leda till att livet tar en ny vändning till det bättre? Gäller devisen ”Det som inte knäcker dig stärker dig?”. Berättelsen utspelar sig i Malmö med omnejd i slutet av 1990-talet och kretsar kring några människor vid livets mitt. I centrum står trebarnspappan Pontus och sjuksköterskan Erika som bor i samma hus. Erika lever ett bra liv med många vänner men någonstans i hennes medvetande gnager hela tiden känslan av otillfredsställelse och i takt med den biologiska klockans tickande ökar trycket på henne att förändra sitt liv. Pontus inser efter ett tag att livet som singel även har sina fördelar. Han upptäcker möjligheten att träffa kvinnor via kontaktannonser och dras på detta sätt in i en karusell av brev och möten med olika kvinnor där han visserligen hoppas på att kunna möta en ny partner men samtidigt ser det hela som ett spännande experiment. Om författaren Stefan Åberg är 59 år gammal och bor i Malmö. Han har två egna och två bonusbarn. Han är till professionen civilingenjör och arbetar med dataprogram för byggnadskonstruktioner på företaget Structural Design Software in Europe AB. Manuset är till stor del skrivet på Österlen, i en stuga i bokskogen i närheten av Andrarum och Brösarps backar. Romanen är utgiven av Andra rum Förlag.
Allmän skönlitteratur
9789163732751
Andra rum Förlag