Tillbaka till toppen

Nordens största marknadsplats

Leveranser nära dig

Hos oss kan alla göra en bra deal

Trygg ehandel sedan 1999

CURA PEARL Tyngdtäcke 11 kg 150x200 cm

(1)
Skriv en recension
CURA PEARL Tyngdtäcke 11 kg 150x200 cm
CURA PEARL Tyngdtäcke 11 kg 150x200 cm
CURA PEARL Tyngdtäcke 11 kg 150x200 cm
CURA PEARL Tyngdtäcke 11 kg 150x200 cm
CURA PEARL Tyngdtäcke 11 kg 150x200 cm
1531 kr
  • Lagerstatus: Finns i lager
    Beräknad leveranstid Snabb leverans
    3-8 arbetsdagar
  • Säljs och skickas av Furniturebox.se

Bevaka produktens pris

CURA Pearl är ett tyngdtäcke som alltid kommer att bidra med en god natts sömn. Det är Nordens mest sålda tyngdtäcke och passar både dig, som lider och som inte lider av sömnbrist, barn och för dig som bara vill ha det som en mysig filt i soffan. Det är ett högkvalitativt täcke som har god komfort, med andra ord det bästa av två världar.

Kvalitet och användning

  • Tyngdtäcket har CE-märkning och certifikat från Sedex.
  • Kvaliteten har testats hos RISE.
  • Registrerade som medicintekniska hjälpmedel hos Läkemedelsverket. Det innebär att produkten är säkerställd och möter högt ställda krav inom hälsa, säkerhet, funktion, miljöpåverkan och arbetsvillkor.
  • Ett hjälpsamt verktyg för barn med exempelvis ADHD eller Autism.

Skötselråd

  • CURA Pearl är testat hos RISE för maskintvätt 60 grader.
  • Eliminera kvalster genom att frysa täcket, antingen i en frys eller genom att hänga ut det när det är minusgrader.

Produkten räknas som en hygienartikel.

p>CURA Pearl är tyngdtäcken som genererar positiva känslor och ökad avslappning. Välj ett täcke som motsvarar 10-15% av din egen kroppsvikt och köp till rekommenderade CURA-påslakan för att hålla täcket på plats på bästa möjliga sätt.

Specifikationer

Övrigt
Varumärke: Cura Of Sweden
Färgnamn: Ljusgrå
Funktion: Tyngdtäcken
Nettovikt (Kg): 11 kg
Övrig information: Cura Pearl är nordens mest sålda tyngdtäcke.Tyngden och den omslutande effekten ger positiva känslor,ökad avslappning och bättre sömnkvalitet.


Material
Materialtyp: Bomull,Polyester,Kiselpärlor


Mått
Bredd: 150 cm
Längd: 200 cm
Storlek: 150x200

1.0

Baserat på  1 recensioner

Visa fler recensioner (-4)

Övriga villkor

På Furniturebox vill vi att du som kund ska ha en shoppingupplevelse som uppfyller dina förväntningar. Nedan hittar du de köpvillkor som gäller när du gör ett köp på www.furniturebox.no. Vid köp tecknas ett avtal mellan kunden och Furniturebox (Heminredning Nordic AB, organisationsnummer: 556780-9685). Furniturebox ingår endast avtal med kunder som är över 18 år (laglig ålder), alternativet om du är underårig är att du får tillstånd och godkännande från föräldrarna. 1. Våra priser och produkter Alla priser för Furniturebox anges i norska kronor inklusive moms. Vad som läggs till är en fraktkostnad som visas i kassan innan du bekräftar ditt köp. Vi förbehåller oss rätten att skrivfel, tekniska fel, prisändringar och sålda artiklar kan förekomma på vår webbplats, i reklam och e-post. Skulle fel inträffa i pris, leveranstid eller andra villkor förbehåller sig Furniturebox rätten att ändra detta efteråt. Furniturebox tar inget ansvar för felaktig information som publiceras av tredje part. På Furniturebox strävar vi alltid efter att presentera egenskaperna och utseendet på produkterna så troget som möjligt, med förbehållet att reproduktionen av färger och detaljer som kan variera på grund av tekniska förhållanden. Mindre skillnader i dimensioner och utseende mellan produkten som presenteras på webbplatsen och det levererade exemplet kan uppstå av naturliga eller produktionsskäl. 2. Frakt & leverans Vi erbjuder hemleverans, undantaget är mindre paket som måste hämtas vid närmaste servicepunkt och du kommer att meddelas när leveransen kan hämtas. Fraktkostnader för leverans till det valda postområdet visas i kassan innan du bekräftar din beställning. Fraktkostnaden är oberoende av hur mycket du köper och det finns inga andra kostnader eller avgifter. Som kund är du ansvarig för att din angivna kontaktinformation är korrekt. I händelse av felaktig information kan eventuella kostnader tillkomma. Kontakta vår kundtjänst om du behöver hjälp med att ändra din kontaktinformation. 2. a) Hemleverans Din sändning kommer att levereras till tomtgränsen eller så långt som lastbilen anländer. Här kan du se vilka ytterligare tjänster vi erbjuder. Transportföretaget kommer att kontakta dig angående leveransdatum och vilken tid det beräknas att leveransen kommer att ske. Vid leverans måste du / mottagaren vara tillgänglig på leveransadressen för identifiering och mottagande av produkter. Om du inte är närvarande på adressen under andra leveransförsök kommer din leverans att returneras till oss och du måste själv bära returkostnaden. Du / mottagaren måste kontrollera att leveransen är oskadad och komplett. Om leveransen är skadad eller om paketet saknas måste det anges på kurirns fraktsedel / handskanner innan signeringen är klar. När du signerar fraktsedeln / handskannern bär du / mottagaren det rättsliga ansvaret för att informationen om de levererade varorna är sant. Furniturebox förbehåller sig rätten att vägra leverans till något annat än en registrerad adress. B) Inga varor mottagna Om du vägrar att ta emot din leverans eller inte är närvarande på leveransadressen vid överenskommen leveranstid kommer dina varor att skickas tillbaka till oss och du kommer att debiteras kostnaden för returen. 2. c) Leveranstid Tänk på att leveranstiden som anges på webbplatsen är preliminär. I händelse av en förändring av leveranstiden på din beställning kommer vi att informera dig så snart som möjligt på orderstatussidan eller via e-post / telefon. För att göra leveransen enklare för dig som kund och för att minimera miljöpåverkan levererar vi dina produkter så mycket som möjligt. Detta kan innebära att beställningens leveranstid motsvarar produkten med den längsta leveranstiden. I vissa fall kan en delleverans inträffa där din beställning levereras med flera leveranser. 2. d) Frakt och ytterligare tjänster Olika frakt- och tilläggstjänster erbjuds beroende på var du bor och produkter du beställer. I kassan presenteras tillgängliga och valfria tjänster för köpet. Om tjänsten inte visas kan vi tyvärr inte erbjuda den här tjänsten för de objekt du har valt Ytterligare tjänster: Bärhjälp - För att minimera risken för att sprida infektionen och för att skydda våra kunder och anställda från coronavirus, kan vi för närvarande inte erbjuda bärhjälp 4. Ångerrätt 4. b) Ångerrätt Du kan avbryta din beställning genom att kontakta Furnitureboxs kundtjänst. Avbokning av obehandlade beställningar är gratis. Om beställningen hanteras har Furniturebox tyvärr inte möjlighet att avbryta leveransen och en returavgift tillkommer sedan. Du har alltid en 14-dagars ångerrätt från den dag du fick din beställning. Ångerrätten gäller inte produkter som har producerats enligt en specifik begäran (beställningsartiklar) eller enligt personliga önskemål. Av hälso- och hygienskäl inkluderar ångerrätten inte följande produkter om plasten och kartongen har öppnats. Om du vill utöva annulleringsrätten måste detta rapporteras till Furniturebox innan avbokningsfristen har löpt ut, via e-post eller vårt formulär för annullering. Om du använder ångerrätten måste produkten returneras i originalförpackningen eller motsvarande. Observera att om Furniturebox anser att nedskrivningen har inträffat på grund av en eller flera av följande orsaker, kan du debiteras för detta: montering av delar, aktiv användning av produkten, brist på originalförpackning och egen förpackning av dålig standard. Du har rätt att undersöka produktens funktion och egenskaper. Det finns alltid en returkostnad för transport. 4. c) Retur- och returkostnader Här kan du läsa om hur du gör en retur. Returfrakt: Returkostnader: Produkter för hemleverans: 395 kr Produkter till utlämningsställe: 99 kr Postnummer: 0001–1999: 995 NOK Postnummer: 2000–7999: 995 NOK Postnummer: 8000–9999: 3995 NOK 4. d) Återbetalning När Furniturebox har mottagit, bearbetat och godkänt din retur kommer återbetalningen primärt att ske enligt samma betalningsmetod som du valde när ordern utfördes. Återbetalningen kommer att returneras till dig senast 14 dagar efter att Furniturebox har informerats om att dina produkter har skickats tillbaka. Fraktkostnaden återbetalas. Eventuell ytterligare frakt och ytterligare tjänster återbetalas inte. 5 Klagomål och garanti 5. a) Klagomål Som kund har du två - fem (2-5 år) rätt att göra ett klagomål i enlighet med konsumentköpslagen för alla varor du köper på Furniturebox.no. Genom klagomålsgarantin är du garanterad en komplett och oskadad kvalitetsprodukt som kommer att hålla i minst 2 års normal användning utan att visa tecken på otillräcklig produktion. Om det finns en defekt i din artikel som omfattas av rätten till reklamation, rapporterar du detta till vår kundtjänst via vårt klagomålsformulär. För att ditt klagomål ska vara giltigt är det viktigt att du rapporterar fel så snart som möjligt. Rätten till klagomål gäller endast för varor som har köpts av privatpersoner och som har använts för privat bruk. Rätten till klagomål gäller inte för skador på produkter som har inträffat på grund av otillräckligt underhåll, normalt slitage, självförvållad skada eller när produkten har använts på ett sätt som inte är avsett för. 5. b) Garanti För soffor och sängar erbjuder vi en garantiperiod på 10 år. Här hittar du mer information om vår soffgaranti och sänggaranti. 6. Datahantering och integritet På Furniturebox skyddar vi din personliga integritet och vi vill att du ska känna dig säker när du ger oss din information. I vår integritetspolicy kan du läsa om hur Furniturebox hanterar din personliga information. 7. Tvist Furniturebox omfattas av konsumentköplagen, ångerrätten och gällande EES-lagstiftning om konsumentköp. Läs mer om lagar och rättigheter på Konsumentrådets webbplats. I samband med en tvist åtar sig Furniturebox frivilligt att följa alla rekommendationer från konsumentkommittén, som du som kund kan kontakta för hjälp med att lösa tvister. Enligt nuvarande EU / EES-regler kan du också välja alternativet att söka tvistlösning via EU-kommissionens ODR-plattform. 8. Force majeure I händelse av regeringsåtgärder eller misslyckanden, ny lagstiftning, arbetsrättskonflikt, krig eller risk för krig, stora störningar av den allmänna ordningen, sabotage, extrema väderförhållanden, brand, explosion, naturkatastrof, olycka eller andra omständigheter utanför Furniturebox kontroll som Furniturebox inte har kunnat övervinna eller förutse, har Furniturebox rätt att fullgöra sina skyldigheter enligt detta avtal. I det här fallet ska Furniturebox inte hållas ansvarigt för skador orsakade av kunden. Företagsinformation: Heminredning Nordic AB Org. 556780-9685 Telefon: 042-172160 Box 605, 251 06 Helsingborg, Skåne län

Se även

Vi har just nu stängt chatten men maila oss gärna istället Vi försöker besvara alla mail inom 24 h och du kontaktar oss via mail här.